Často kladené otázky
Aktuálně
Jak mohu poslat soubor kamarádovi?
Přejděte na stránku: https://send.uloz.to/ Nahrajte soubor, který chcete poslat a nastavte platnost odkazu. Po nahrání souboru vám služba vygeneruje odkaz, včetně QR kódu, který můžete poslat kamarádovi. Nahrané soubory jsou zabezpečeny end-to-end šifrováním. Služba je provozována aktivistickým technologickým kolektivem www.NoLog.cz.
Plány a předplatné
Je Ulož.to Disk k dispozici zdarma?
Ano, Ulož.to Disk ve variantě FREE je k dispozici zdarma. Využívat můžete nahrávání i stahování souborů. Jako registrovaný uživatel můžete své soubory spravovat zdarma.
Každý měsíc je k dispozici ale pouze 150 GB FUP na Rychlé stahování a pak už je k dispozici jen pomalé stahování zdarma z Detailu souboru, které je omezeno rychlostí na 300 kB/s a navíc nemůžete stahovat více souborů najednou. Pokud vás nebaví čekat, můžete upgradovat na některý z plánů a využít Rychlé stahování, které je limitováno pouze rychlostí vaší internetové linky.
Jaké jsou výhody placených plánů na Ulož.to Disku?
Placené plány PREMIUM, MAX, ULTRA a ULTIMATE nabízejí uživatelský komfort v mnoha směrech. Umožňují měsíční a roční opakované automatizované platby platebními kartami, nabízejí vysoké objemy garantovaného diskového prostoru, velkorysou měsíční FUP na Rychlé stahování a extra režim dodatečného zálohování všech dat. Aplikace Ulož.to Disk Sync pro Windows navíc nabízí komfortní způsob a synchronizace vašeho PC s Ulož.to cloudem.
Proč mi nejde prodloužit Ulož.to Disk plán?
V případě, že máte aktivní předplatné, bude služba automaticky prodlužována a účtována z vámi zadané platební karty.
V případě, že jste zakoupili službu jednorázově, lze objednat maximálně 2 po sobě jdoucí období.
Z jednorázového Disku můžete přejít na předplatné. Nevyužité období vám bude kompenzováno v podobě slevy na první platbu. Objednat lze pouze delší období, než je aktuálně předplaceno.
Rád bych si na Ulož.to Disk zakoupil nějakou službu. Dostanu doklad o zaplacení?
Pro vystavení dokladu stačí kontaktovat naši technickou podporu.
Koupil jsem si plán a chci jej zrušit, jak to mám udělat?
Nejjednodušším způsobem je jít na stránku Nastavení, kde je sekce "Aktivní předplatné". Je-li neaktivní znamená to, že jste uhradili pouze jednorázovou částku (nebo jste to již dříve sami zrušili) a po skončení aktuálního období (typicky jeden měsíc od nákupu) služba sama skončí a vy nemusíte dělat nic dalšího.
Pokud lze na sekci "Aktivní předplatné" kliknout a otevře se dialogové okno, zvolte volbu "Zrušit předplatné", kterou je potřeba na následující obrazovce ještě potvrdit tlačítkem "Zrušit předplatné". Tím se zajistí, že už žádné další platby do budoucna probíhat nebudou.
Jsem plátce DPH se sídlem mimo ČR. K nákupu bych chtěl fakturu. Jak mám postupovat?
Pro vystavení daňového dokladu nás kontaktujte přes Kontaktní formulář s touto žádostí a uvedením čísla VAT fakturovaného subjektu v mezinárodním formátu do 20 dnů od provedeného nákupu. Fakturu pak zpětně připravíme a zašleme.
Stahování z Disku
Rychlé stahování (pomocí dat) je pomalé. Co mohu dělat?
Udělejte si prosím test rychlosti a zašlete nám URL odkaz na výsledek měření, který naleznete po dokončení testu níže na stránce nebo v adresním řádku.
Evidujete pomalé stahování u více souborů nebo jen u jednoho konkrétního? Pošlete nám URL odkaz na problémový soubor. Prosíme o zaslání kompletního odkazu ze správce stahování (ve většině prohlížečích jej vyvoláte stiskem kláves [CTRL]+[J], kde lze následně pomocí pravého tlačítka myši vyvolat kontextovou nabídku pro zkopírování cílového odkazu). U odkazů prosíme o uvedení přibližné rychlosti, jakou stahování probíhalo.
Dále se prosím přihlaste pomocí svého účtu, stáhněte tento soubor a zaznamenejte rychlost, jakou se stahoval.
Následně prosíme o stažení těchto souborů (jednotlivě) a zaznamenání údajů o rychlostech jejich stažení:
1. soubor
2. soubor
3. soubor
4. soubor
Testovací scénář je potřeba udělat v době, kdy evidujete problém a na stejném zařízení.
Stahování zdarma je pomalé. Kde je slíbených 300 kB/s?
Uváděná rychlost 300 kB/s je maximální možná, ale není garantována. Rychlost stahování zdarma může být omezena podle aktuálního vytížení jednotlivých serverů. Naproti tomu Rychlé stahování za data nebo v rámci FUP u přihlášených uživatelů žádné omezení nemá.
Lze stahovat z příkazové řádky, například skrze NAS zařízení?
Ano, u účtů přihlášených uživatelů je to možné, příkaz pro stáhnutí je následující:
curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user username:token 'https://ulozto.cz/file/abcdefg/nazev.souboru'
Je pouze třeba nahradit hodnotu 'username' za vaše přihlašovací jméno k účtu, 'token' získáte v Nastavení a požadovaný URL odkaz na soubor.
Chci automaticky stahovat soubory do mého počítače "na dálku". Jak na to?
Nejlepší možnosti pro automatické stahovaní souborů představuje samozřejmě Ulož.to Disk Sync pro Windows.
Proč jsou v některých případech vyžadována data pro Rychlé stažení mých vlastních souborů?
Vyčerpali jste svůj měsíční limit pro Rychlé stahování vlastních souborů. Každý plán má svůj vlastní měsíční limit pro přenos vlastních souborů. Limit je 25 GB pro FREE plán, 5 TB pro plán PREMIUM apod. Jakmile tento limit překročíte, můžete vlastní soubory stahovat Rychlým stahováním jen s využitím dat. Limit pro stahování vlastních souborů je resetován 1x měsíčně, a to buď v den nákupu vašeho plánu, nebo v den registrace pro uživatele s FREE plánem. Vždy je možné využít Pomalé stahování zdarma z Detailu souboru.
Nahrávání
Jak velký soubor mohu na Ulož.to Disk vůbec nahrát?
Maximální velikost nahrávaného souboru není na straně serveru nijak omezena. Pro nahrávaní opravdu velkých souborů (10 GB a více) doporučujeme použít API nebo Ulož.to File Manager s možností navazování přerušených spojení.
Alternativně je pak možnost rozdělit velké soubory do několika menších archivů (např. pomocí programů WinRAR či WinZIP).
Chci mít větší komfort při nahrávání souborů na Ulož.to Disk. Jak toho mohu dosáhnout?
Pro nejpohodlnější nahrávání obsahu na Ulož.to Disk využijte aplikaci Ulož.to Disk Sync pro synchronizaci složky mezi místním zařízením a cloudem nebo Ulož.to FileManager, který rovněž nabízí možnost automatického nahrávání, správu, práci se složkami, možnost zpomalení i navazování nahrávání apod. Můžete také zkusit použít oficiální nahrávací rozhraní (API).
Nahrávání souborů na Ulož.to Disk je pomalé. Mohu s tím něco udělat?
Ulož.to nijak nelimituje rychlost nahrávaní, soubory jsou nahrávány maximální rychlostí, kterou vám vaše internetové připojení a váš prohlížeč nebo aplikace dovolí.
Chtěl bych smazat soubory, které jsem dříve nahrál. Jak na to?
Pokud jste soubor nahrál jako přihlášený uživatel, můžete jej kdykoliv najít a vymazat v sekci Moje soubory.
Kolik místa mám na Ulož.to Disk opravdu k dispozici?
Váš prostor na Ulož.to Disk není limitován, můžete zde nahrávat, kolik souborů chcete. S plánem FREE je ale garantováno pouze 25 GB místa a souborům přes tento limit se může stát, že někdy v budoucnu mohou být odstraněny. Pokud si ale pořídíte některý z placených plánů Ulož.to Disku, získáte tak garantované objemy o velikostech několika terabajů (TB) a více.
Uživatelská administrace
Co je to Tmavý režim (Dark mode) a jak si jej mohu aktivovat nebo změnit?
Jak si zruším učet?
Neaktivní uživatelské účty budou časem automaticky smazány a není tedy třeba dělat nic. Pokud ale chcete mít jistotu nebo zrušení okamžitě, napište nám žádost přes Kontaktní formulář.
Aplikace
Mohu nějak synchronizovat soubory mezi svým počítačem a Ulož.to Disk cloudem?
Ano. Můžete tak učinit pomocí naší aplikace Ulož.to Disk Sync pro Windows, která za vás bude automaticky synchronizovat soubory mezi jednou složkou na vašem počítače a Ulož.to Disk cloudem, a to jedním, druhým nebo oběma směry, podle toho jak si jej nastavíte.
Lze zálohovat fotografie a videa z android aplikace
Ano. V android aplikaci si v nastavení můžete nastavit automatické zálohovaní vašich fotografií a videí. K nahrávání dochází až v případě připojení na wifi a nevyčerpáte si tak svoje mobilní data a zároveň budete mít svoje vzpomínky zálohované
Koš na soubory
Co je to Koš a k čemu slouží?
Koš slouží pro přihlášené uživatele a končí v něm smazané soubory. Koš je určen k záchraně souborů smazaných omylem nebo dlouho nepoužívaných souborů. K souborům v Koši se kromě vlastníka nikdo nedostane. Po dobu 30 dní lze soubory z Koše obnovit, stáhnout nebo odstranit trvale. Po uplynutí této lhůty jsou soubory automaticky odstraněny.
Jak obnovím soubor z Koše?
Pokud nechtěně smažete soubor, nebojte se, máte hned několik možností, jak jej z Koše obnovit:
- Na stránce s detailem souboru - volbou Obnovit
- V Koši - u každého souboru je menu s volbou Obnovit a Odstranit trvale
- Tlačítkem Obnovit vše v Koši - pohodlná volba, která slouží k hromadné obnově souborů
Soubory z Koše se obnoví do původního umístění, složky a dostupnosti. Koš je k dispozici pouze pro přihlášené uživatele.
Proč je můj soubor v Koši?
- Soubor jste smazal - dá se z Koše obnovit jedním kliknutím
- Soubor vloží do Koše automat - soubory, které nebyly velmi dlouho používány, mohou být automaticky přesunuty do Koše
- Pokud se tak stane, upozorníme vás a soubory z Koše máte stále ještě možnost Obnovit. Soubory zůstanou v Koši po dobu 30 dní a poté z něj budou automaticky odstraněny.
Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Napište nám přes Kontaktní formulář.