Ulož.to Disk(beta) - desktopová aplikace

Aplikace slouží pro synchronizaci složky na vašem místním disku s cloudovým úložištěm Ulož.to. Aplikace je v současnosti je nabízena pouze pro platformu moderních 64bitových Windows, do budoucna se ale bude rozšiřovat i na další operační systémy.

Historie verzí

Verze 1.1.0 vydána 31. 05. 2023

  • Aplikace podporuje i uživatele s FREE plánem.
  • Zjednodušený auto-aktualizační mechanismus.
  • Více informací o probíhající Synchronizaci.
  • Nová záložka ukazující soubory s výjimkou ze synchronizace.
  • Změna systémových notifikací a UX nastavení.
  • Opravy pádů a zacyklení aplikace.
  • Opraveny přístupy aplikace k některým složkám.

Verze 1.0.5 vydána 13. 12. 2022

  • Přidaná limitovaná podpora operačních systémů Windows 7 a Windows 8.
  • Řešení potíží se speciálními znaky v názvu složky.
  • Opravy chyb.
  • Bezpečnostní opravy.

Verze 1.0.0 vydána 27. 10. 2022

  • První veřejná betaverze.

Nejčastější otázky a odpovědi

Pro koho je Ulož.to Disk desktopová aplikace určena?

Desktopová aplikace je určena pro všechny registrované uživatele s OS Windows.

Neustále mi vyskakuje hláška "Účet nemá službu Disk". Co s tím mohu dělat?

Zřejmě máte starší verzi aplikace. Zkontrolujte, zda je dostupná aktualizace. Pokud se vám nedaří aplikaci aktualizovat automaticky, můžete ji aktualizovat ručně.

Jak mám aplikaci nainstalovat a správně nastavit?

1. Instalační soubor stáhněte tlačítkem Stáhnout aplikaci. Soubor je velký, proto stažení může chvíli trvat. Po spuštění se otevře bezpečnostní okno Windows, kde instalaci odsouhlasíte tlačítkem Ano. Může vám také vyskočit oznámení od antivirového programu, na jehož prověření klidně počkejte, mělo by dopadnout úspěšně.

2. Následně se spustí samotný instalátor, kde si nejprve zvolte preferovaný jazyk. Stiskem tlačítka OK výběr potvrdíte.

3. Instalaci spustíte tlačítkem Instalovat.

4. Po pár sekundách by se měla instalace ukončit.

5. Po dokončení instalace se vám automaticky aplikace otevře. Tentýž postup budete opakovat i v případě, že aplikaci budete pouze aktualizovat.

6. Pro správné fungování aplikace je zapotřebí mít zakoupený Ulož.to Disk a být přihlášen účtem Ulož.to. Pokud ho nemáte, nejprve si ho na webu založte.

7. V přihlašovacím okně zadejte uživatelské jméno a heslo a poté stiskněte tlačítko Přihlásit.

8. V dalším kroku si vyberte, jakou složku chcete ze svého lokálního zařízení synchronizovat a do které složky v cloudu se soubory mají ukládat. Při výběru nové složky se vám předvyplní název vašeho zařízení, který lze změnit. Výběr vždy potvrdíte tlačítkem Potvrdit.

9. Důležitým krokem je zvolit si Režim synchronizace. Obousměrný režim bude vždy synchronizovat zvolenou složku ve vašem počítači se složkou v Ulož.to Disku. Pokud v jedné z těchto složek nastane nějaká změna, aplikace zajistí, aby se daná změna projevila i ve složce druhé . Volba ze zařízení do cloudu nebo z cloudu do zařízení zajistí, že se soubory ze zdrojové složky dostanou do složky cílové, ale jiných souborů v cílové složce si nebude všímat. Veškeré soubory nahrané aplikací do cloudu jsou nastaveny jako soukromé.

10. Synchronizaci spustíte tlačítkem Uložit a spustit, které se vám zpřístupní v pravém dolním rohu obrazovky. Tento krok je velmi důležitý, protože byste o právě provedené nastavení přišli, pokud byste např. přešli na jinou záložku nebo zavřeli aplikaci, aniž byste předtím své volby uložili.

11. Rozkliknutím panelu Synchronizace můžete průběh synchronizace sledovat, případně proces pozastavit či znovu spustit.

12. Aplikace bude pokračovat dále na pozadí. Synchronizace může trvat i několik hodin, podle toho kolik dat se bude synchronizovat a rychlosti vašeho připojení.

Jak poznám, že synchronizace už doběhla?

V záložce Synchronizace uvidíte stav souborů, kde vám aplikace může ukázat celkem 3 stavy. "Neznámý" stav může nastat, pokud aplikace ještě nikdy neběžela nebo poslední úspěšný běh proběhl před dlouhou dobou. "Nekompletní" stav znamená, že některé soubory jsou stále naplánovány k přenosu do cloudu nebo na místní zařízení. Stav "Synchronní" signalizuje, že stav souborů je plně synchronní.

Jak mohu aplikaci aktualizovat?

Aplikaci můžete aktualizovat snadno. Stačí v pravém horním rohu zkontrolovat, zda je nějaká aktualizace k dispozici. Pokud je, klikněte na ni a aplikace se vám v několika krocích automaticky zaktualizuje. Pokud se tak nestane, vyskočí vám okno pro stažení instalátoru. Je třeba mít na paměti, že se jedná o velký soubor, jehož stažení může trvat i několik minut, proto buďte trpěliví. Samotný proces aktualizace je identický s procesem prvotní instalace aplikace.

Jaké operační systémy jsou podporovány?

Momentálně jsou podporovány pouze moderní 64 bitové operační systémy Windows 7 a výše. V roce 2023 je v plánu rovněž portace aplikace i pro jiné operační systémy.

Synchronizují se i prázdné složky?

Bohužel, v současné době aplikace plně podporuje pouze synchronizaci složek, které v sobě obsahují nějaké soubory.

Proč mi aplikace změnila název mé složky nebo mého souboru?

Zřejmě název obsahoval speciální znaky, s kterými buď cloud nebo váš souborový systém neumí pracovat, např. určité emotikony. Doporučujeme se těmto znakům raději vyhýbat. Dalším případem může být, pokud jste např. v cloudu měli v jedné složce více souborů s identickým názvem, což váš lokalní souborový systém určitě nepodporuje.

Zřejmě mám zaseknutou aplikaci. Jak ji mohu opravit?

Pokud se vám aplikace zasekla a nereaguje na žádné vaše kliknutí nebo dělá zvláštní věci, doporučujeme zkusit provést tyto kroky:

  1. Restartujte celý operační systém
  2. Přeinstalujte aplikaci
  3. Aplikaci odinstalujte, včetně smazání uživatelských nastavení a znovu ji nainstalujte a nastavte. Aplikaci odinstalujete v nastavení Windows v části "Aplikace a funkce". V okně, které se vám otevře, najděte aplikaci Uloz.to Disk. Klikněte na ní a zvolte volbu "Odinstalovat". Dále odsouhlaste odinstalaci. Po odsouhlasení se vám otevře okno aplikace. Nejprve potvrďte tlačítkem "Ano", že chcete aplikaci odebrat. Dále zvolte volbu "Další". V pravém horním rohu se zobrazí tlačítko "Odstranit uživatelská data". Toto tlačítko prosím mějte vždy zaškrtnuté. Kliknutím na tlačítko "Odinstalovat" vyvoláte proces odinstalace. Jakmile skončí, aplikace se sama zavře.
  4. Ujistěte se, že máte v nastavení operačního systému správně synchronizovaný čas.
  5. Vždy vykonejte jen jeden krok a vyzkoušejte znovu. Provedením těchto kroků o svá data na zařízení ani v cloudu nepřijdete.

Vždy vykonejte jen jeden krok a vyzkoušejte znovu. Provedením těchto kroků o svá data na zařízení ani v cloudu nepřijdete.

Lze stáhnout soubor, který není můj?

Ano. Pokud jste uživatel s Disk PREMIUM plánem nebo se zakoupeným Datovým balíčkem, pak takový soubor stačí na webu nebo v mobilní aplikaci zkopírovat do Oblíbených. Pak už může aplikace se souborem pracovat běžným způsobem a pokud máte složku Oblíbených nastavenu pro synchronizaci z cloudu na místní zařízení, takový soubor se automaticky uloží do vašeho počítače (s odečtením dat dle jeho velikosti). Pokud jste uživatel, který má pouze FREE plán bez zakoupeného Datového balíčku, pak tuto možnost nemáte. Synchronizovat se budou pouze vaše vlastní (nahrané) soubory a soubory ve složce Oblíbené nikoliv.